tisdag 30 oktober 2007

J20 jämfört med College/OHL hockey

När jag var över och kollade på matcherna tyckte jag inte det var så stor skillnad.

Idag när jag såg J20 hockey igen så insåg jag att det var en otroligt stor skillnad.

De största skillnaderna är farten och ytorna. Isen i kinnarps såg nästan ut som en fotbollsplan och spelarna hade väldigt mycket mer tid på sig att behandla pucken.

Hockeyn är också väldig mycket mer fysisk over there, det beror ju också på att spelarna är närmare varandra.

Nu såg ju jag bara 2 college matcher och 1 OHL match men jag tycker inte det var någon större skillnad på spelet men OHL spelarna var något bättre med puck och klubba. College spelarna är 18-25 år. OHL spelarna är 16 till 21 år

Dagens J20 match blev en skräll. Inte vinnaren men resultatet. För 2 veckor sen var Malmö med och slogs om slutspelsplatserna men efter dagens 10-0 förlust mot HV71 är de 13 poäng från slutspelet.

Inga kommentarer: