fredag 7 december 2007

Pettersson lämnar HV

Jag tycker det är postivt att Stefan Pettersson lämnar HV. Jag har alltid gillat Stefan men det har synts att han inte har trivts i 4:e kedjan och det är bättre att ta in en motiverad spelare.

Nu behöver inte HV ha bråttom att hitta en ersättare. Stillman har till 31 januari på sig och under tiden hoppas jag att Henrik eller Lukas Eriksson får speltid. Om någon av dem lyckas så hoppas jag inte att HV värvar någon ersättare.

I morgondagens match mot Skellefteå kommer troligtvis Mattias Tedenby ta Stefan Petterssons plats. Det ska bli fantastiskt roligt att se Tedenby i elitserien. Snabbhet, balans och teknik har han för att lyckas.
Bara han inte gör om straff varianten han visade på uppvärmning igår. Han försökte med lite för många dragningar på en gång så han flyttade på målet.

Nu måste jag hitta någonstans att se matchen. Vill inte kolla på nätet om Tedenby spelar.

Inga kommentarer: