lördag 26 januari 2008

En tung förlust mot Frölunda

Jag orkade inte skriva något igår kväll eftersom jag var ganska trött när jag kom hem från matchen.
HV gjorde trots förlusten en bra match och frölondas 2-1 mål var ett slumpmål med drygt 2 min kvar av matchen. HV var det bättre laget i andra perioden och sista kvarten av matchen.

Några spelare som är på väg framåt.

Fredrik Cedergren (90) spelar i 3/4 kedjan och visar en härlig fart och inställning match efter match och han tacklar mer på en match än många elitserie spelare gör på en säsong. Detta är första säsongen i J20 och nästa år får han en betydligt viktigare roll i laget. Lite självförtroende är allt som saknas från att få ett riktigt genombrott.

En som inte saknar självförtroende är backen Adam Almqvist (91). Han gör sin första säsong i J18 men har fått spela ganska mycket med J20 pga alla backskador. Igår kväll spelade han sparsamt, bara i PP och när HV jagade kvittering. Det är otroligt hur lik han är Johan Åkerman i PP, vågar hålla i pucken, samma dragningar och passningar på blålinjen som Åkerman och ett väldigt bra skott. Ett antal kilo muskler till så är han våran nästa PP back i elitserien.

André Petersson (90) har alltid varit en supertalang som har en bättre klubbteknik än Tedenby. Innan säsongen tippades det att han skulle draftas i första rundan. Han har oftast bara blixtrat till i matcherna för att sedan vara osynlig långa stunder. Den senaste månaden har något hänt. Han jobbar i 60 minuter, går in tufft i närkamperna och ser nästan ut som en ny spelare. Väldigt roligt att se.

Gårdagens match spelades i Wallentamhallen som ligger precis bredvid Scandinavium och det är en av Sveriges sämsta ishallar. Den är sämre än HV´s träningsarena och där spelar Frölunda, en av Sveriges rikaste klubbar, toppmatcher i Sveriges högsta juniorserie. Patrik Magnusson kunde slå klubban i taket förra säsongen och läktaren består av 2 trappor. SKANDAL

3 kommentarer:

Anonym sa...

tråkigt med förlusten...hur blir det nu då? blir det några fler borta matcher för din del? appro på patrick magnusson hur går det för honom i canada?

Bama sa...

Nu blir det inga mer bortamatcher men jag ändrar mig säkert till slutspelet.

Jag vet inte riktigt hur det går för Patrik Magnusson, bara hans statistik. 48 matcher 7mål 6ass -9 73utv min

Anonym sa...

De vore ju kul om Adam Almkvist inte bara blir en hyffsad Elitserieback. Utan skulle kunna ta ett snäpp till och bli en världsback. Talangen finns muskler och tempo saknas än så länge.