torsdag 3 januari 2008

HV uttråkade

Modo är Sveriges överlägset tråkigaste lag precis som alla lag som Harald tränar. HV är på väg tillbaka mot formen om man tittar på spelet. I andra perioden dominerade man totalt och vann skotten med 15-7, trots det fick HV inte ett powerplay medan Modo fick 4 minuter i numerärt överläge. HV saknar effektivitet.
Louma och Davidsson slarv ger Modo 3-0 i början av tredje men starkt av HV att komma tillbaka och göra match av det igen. 40-22 i skott och Krizan såg inte säker ut men hade tur. Trots förlusten ser jag positivt på matchen.

Jag skrev på innan matchen på HV´s forum att jag tyckte Jonas Johansson skulle få chansen och han var riktigt bra idag. På lördag vill jag se honom med Hrdina.
______________________________________

J18 vände 0-2 till 2-2 mot Mora efter 1+1 av både Tedenby och André Petersson. HV har fortfarande chansen till semifinal. Gruppspelet avslutas i morgon och HV spelar två matcher.
________________________

Semifinal i JVM Sverige-Ryssland i morgon klockan 16. Ryssland såg väldigt bra ut i kvarten mot Tjeckien så det blir en svår match. Ryssland är väldigt skickliga individuellt men utan puck är de sårbara. Inte många tacklingar i Rysslands kvartsfinal mot Tjeckien så jag hoppas Sverige spelar fysiskt imorgon.
Jag slutar egentligen 15 men som vanligt blir det nog övertid. Ni som är lediga i mellandagarna är mesar. Belo kan du jobba 15-17 i morgon?

Inga kommentarer: