lördag 23 februari 2008

Bredare trupp?

Jag har hört ett rykte om att HV71 kommer satsa på en betydligt bredare trupp till nästa år för att klara av de extra matcherna i champions leauge.

Målvaktssidan är redan klar och ryktet säger att HV71 kommer att skriva kontrakt med alla 3 backar som saknar kontrakt inför nästa år, alltså Johan Åkerman, Per Gustavsson och Lance Ward.

Eric Johansson och Fredriksson försvinner till nästa säsong och det är 50/50 om Johan Lindström och Jari Kauppila är kvar. Riku Hahl från timrå sägs vara så gott som klar för HV.

Jag hoppas spelarna som i år har utb. kontrakt får chansen att slåss om platserna i truppen och att spelare som David Ullström får minst utbildningskontrakt.

4 kommentarer:

Nidek sa...

Spännande rykte. Helt rätt tycker jag att satsa på en bredare trupp när matcherna blir fler och fler + att halva laget spelar landslagsturneringar. Hoppas verkligen ryktet om Riku stämmer. Riktigt bra nyförvärv isf.

Anonym sa...

Jag tycker egentlignen inte att någon av de som har utb-kontrakt i nulägget är några elitseriespelare. De behöver spela minst en säsong i allsvenskan. Yngre talange som tex Ullström och Tedenby ser intressan ut.

Anonym sa...

Trevlig blogg, det är kul att någon tar upp Hv juniorner bloggvärlden.

Bama sa...

justus: Simon Önerud spelade med a-laget på försäsongen men var sedan borta i 4:a månader pga armbrott. Jag är ganska säker på att han får kontrakt.

Jag hoppas även de andra får spela med HV på försäsongen för att sedan lånas ut till allsvenskan om de inte tar plats.