lördag 9 februari 2008

Jobbig vecka för Sverige

Det går dåligt för de svenska landslagen.

Team 17 är undantaget hittills då de besegrade Tjeckien med 3-1 igår. Jag har inte hittat vilka som gjorde mål eller hur det gick för Martin Olsson som är HV´s representant.

Team 18 har förlorat alla 3 matcherna. André Petersson och Mattias Tedenby producerar iallafall och har gjort 3 av 5 mål.

Team 19 har 1 vinst och 2 förluster. Precis som Team 17 så spelar Team 19 i Tjeckien och det går inte få reda på målskyttarna ens. Jimmy Andersson gjorde en assist i första matchen, övriga matcher vet jag inte poänggörarna.

Tre Kronor förlorade mot ryssland men gjorde en bra match. Mårtensson och Weinhandl fick beröm trots att de var inne på de flesta baklängesmål. Petrasek och Davidsson var två av få spelare hade + statistik.

Inför ChannelOne cup i december skrev jag detta.
"Det kan bli 9 HV spelare som inte får något juluppehåll eftersom de är tvugna att spela en skit turnering i moskva och då vet man att det kommer en lång formsvacka strax efteråt."

Nu när 10 spelare är med i landslagen och Davidsson och Thörnberg blev skadade så blir nog formsvackan ännu värre. Men vi kanske klarar oss nu när Simon Önerud är tillbaka. Om han är lika bra som när han blev skadad kommer han att slåss om en plats i a-laget.
_________________________

Hockeymagasinet har gjort en genomgång av J20 lagens hemsidor. HV´s sida som jag sköter kom 6:a av de 20 klubbarna som spelar i J20 Superelit. Till nästa år slutar jag med J18 sidan och satsar mer på J20 lagets sida om jag får fortsätta med den.

Inga kommentarer: