söndag 3 februari 2008

Superbowl XLII

Vid midnatt är det kickoff i årets superbowl mellan New England Patriots och New York Giants. Patriots har chansen att gå obesegrade genom säsongen som andra lag genom tiderna och de är storfavoriter.

Jag gillar egentligen inget av lagen men jag tycker mindre illa om Giants. Giants QB Eli Manning hatade jag i college eftersom hans Mississippi är en av Alabamas rivaler. Enda Alabama spelaren är backup LT Wesley Britt i Patriots som var en av mina favoritspelare i college men det som gör att jag håller på Giants är att jag hatar Patriots tråkiga kortpassningsspel.

Lite fakta inför superbowl.
TV sänder 9 timmar inför matchen.
30 sekunders reklam kostar 17,8 miljoner
93,2 miljoner såg förra årets superbowl
Biljetter till matchen kostar 12 675 - 75 842kr
15 000 ton chips äts under superbowl
Väntetiden på hemkörning av Pizza är 24 timmar

Ett citat från Mats Olssons krönika i dagens expressen
"svenska fotbollsspelare klagade högljutt och ömkligt över att det var så kallt att spela Royal League. När jag sms:ade från New York till Lühr i Chicago under Packers–Giants (som spelades i 15 minusgrader) för två veckor sen förundrade jag mig över att de flesta spelarna hade bara överarmar.
Lühr svarade:– De är män."

Jag börjar inte jobba förrän 8:00 imorgon så jag ska se matchen. Missa inte 23:45 på TV6.

Inga kommentarer: