måndag 14 april 2008

Härligt Davidsson

Va go han är. Jag trodde att skytteligavinsten i förra VM var en tillfällighet men vilket skott han har. Sveriges bästa hockeyspelare.

HV71 spelade inte bra sista 5 minuterna i andra perioden annars var det en helt perfekt genomförd match. Alla forecheckade hårt mot Linköping trötta och osäkra backar och tacklades så fort de fick chansen. Det tar ut sin rätt i en lång matchserie.

Onödigt att ge några spelarbetyg. Davidsson världsklass resten var jättebra.

Försnacket på kanal 5 handlade annars om hur "vi" skulle slå HV71 och det lät som om det var Sverige-Ryssland. I första periodpausen förklarade de att HV71 fuskade och filmade men tillslut erkände de att HV också spelade bra. Resten om snacket handlade om hur skadade Linköpingsbackarna är.

Majesky fortsätter att tackla i ryggen utan att få någon påföljd. Fegis.

Den som vinner onsdagens match tror jag tar hem detta med 4-2 i matcher. Orkar Linköping ladda om? Blir HV71 för självsäkra?

En viktig faktor i de två senaste segrarna är att jag har haft min Anders Eriksson tröja på mig vilket jag inte hade de två första finalerna. Jag kommer ha den på onsdag också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kör på med Anders Eriksson tröjan. Däremot är jag tveksam om LHC klarar att vinna två matcher till. Hv har mycket bättre ork.