torsdag 10 april 2008

Nu krävs förändringar

Under grundserien vann HV71 tack vare tufft spel och hårt jobb i 60 minuter av hela laget.
I slutspelet ser det ut som spelarna tror att de kan spela ut motståndarna och är rädda för att bli utvisade. Det kan vi nog tacka Kenta för eftersom han bänkade Ward när han tog en onödig utvisning i första matchen. Vi kan nog även tacka media eftersom de fokuserar på HV´s utvisningar efter varenda match och domarna hänger med i drevet.

Jag vill ha helt nya femmor.
Luoma har varit HV´s sämsta back i slutspelet och han kan nog behöva byta backpartner. Jag skulle spela Luoma-Ward och Petrasek-Gustavsson.

Första kedjan gör sitt jobb och skapar chanser så den skulle jag behålla intakt. Thörnberg måste börja smälla på igen.

Andra kedjan hade en bra månad i vintras men jag har hela säsongen gnällt på att man inte kan ha Jämtin och Ledin i samma kedja. En av dem borde bytas ut mot en målskytt som Melin.

Melin har inte varit bra på hela säsongen och han är inte samma spelare som han var när han gick till NHL. Han har heller inte fått spela med framspelare som Hrdina och nu måste HV71 chansa.

Mitt lag imorgon

Liv (Andersson)

Åkerman-Puistola
Luoma-Ward
Petrasek-Gustavsson
(Grillfors)

Vuotilainen-Davidsson-Thörnberg
Melin-Hrdina-Jämtin
Tedenby-Kauppila-Ledin
J.Johansson-Falk-Fredriksson
(Lindström)

Imorgon vill jag se HV spelarna smälla på i varje byte. Hellre spela boxplay än det mesiga spel HV71 har visat upp i slutspelet.

Jag vill att HV71 blir ännu mer hatade än vad de är nu.

HV71 vann serien tackvare tufft spel.

Inga kommentarer: