torsdag 8 maj 2008

Lycka till Åkerman

Jag var väldigt tveksam till värvningen av Johan Åkerman för två år sedan. En 34 årig back som hade gjort mycket poäng i allsvenskan men aldrig lyckats i elitserien. Sedan när man fick se vilken dålig skridskoåkare han är så blev man inte gladare precis.

Men under dessa två år har han visat vilken unik spelare han är och det finns ingen back jag hellre skulle vilja ha i powerplay. Skottfinterna, pausfinterna och förmågan att hålla i pucken och hitta omöjliga passningar kommer jag och HV´s powerplay att sakna.

Åkerman fyller 36 i år och har inte tjänat så mycket pengar tidigare så jag unnar honom verkligen att få ihop lite till pensionen så här i slutet av karriären.
"- Jag får mer betalt där än vad jag fått sammanlagt i hela min karriär, säger Johan Åkerman."

Lycka till och hoppas du kommer tillbaka efter äventyret i Ryssland.
__________________________

Tre kronor däremot är bara sorgligt. Det ingen som jobbar hårt för laget. LHC syndromet?
Nu tror alla att Lundqvist är frälsaren. Han måste bara släppa in mindre mål än han gör själv för det är ingen annan i detta laget som skapar några chanser.

HV71 skulle ha en bra chans mot detta VM laget.

Inga kommentarer: