onsdag 21 maj 2008

Silly season

HV fansen är i upprorsstämning. De tror att Liv, Thörnberg, Ledin och Hrdina försvinner och Jaromir Jagr är påväg till HV71. De flesta tyckar att 8 backar och 15 forwards är alldeles för lite trots att en hel femma får vila varje match.

Själv tyckar jag allt detta är skitsnack. Visst kan Ledin och kanske även Thörnberg försvinna men Stillman har nog koll på det och jagar ersättare OM de förvinner.
Vad ska vi med en 36 årig egoistisk dyr tjeck som knappast offrar något för att HV71 ska vinna?
Jag hoppas HV71 har värvat klart så Torp, Tedenby och Önerud får chansen att visa att de är elitseriespelare.
_______________

Ytterligare en HV71 spelare är klar för allsvenskan. Patrick André Bovim spelar för nykomlingarna Mariestad nästa säsong.

Många HV spelare i allsvenskan nästa säsong.
Christoffer Bengtsberg Växjö
Patrick André Bovim Mariestad
Mattias Remstam och David Ullström Borås
Lukas Eriksson Oskarshamn
Nu väntar jag bara på att Joakim Hillding blir klar för en allsvensk klubb. Om något år tror jag Hillding spelar i elitserien.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig helt. Känns som att en spelare som Jagr skulle va ett bra nyförvärv för sådär 5 år sedan.. :P
Ser hellre J.J eller en junior som får bredda laget lite mera. Dock hade jag inte klagat om Pesonen hade kommit till HV..

Patrick André Bovim, blir han utlånad eller blir han såld?

Bama sa...

Bovim fick inget nytt kontrakt med HV71.

Han har fart och speluppfattning för elitserien men saknar styrkan.

Anonym sa...

egoistisk dyr tjeck? går han till hv är han väl inte direkt egoistisk då skulle han väl stanna i rangers!

Bama sa...

Jag tror inte ett skit på Jagr ryktet.

Men om Jagr skulle spela i elitserien skulle han bara vara här för att se Sverige och glida runt och ha roligt. Ingen spelare som skulle kämpar för HV71, han jobbar ju inte i defensiven för Rangers miljoner ens.