tisdag 17 juni 2008

Inline-VM

Dennis Karlsson som spelade i HV71 J20 06/07 kom med i VM truppen som en av två målvakter. Dennis Karlsson spelar numera i Div 1 för Ulricehamn.
_______________________

Jag vet att HV71 har förlorat Jämtin, Ledin och Ward. De spelare som gjorde HV71 till det tuffa lag de var förra säsongen men jag är inte orolig. Vi har ju Simon Önerud, en exakt Skröder kopia med högre potential. Vi får nog vänta på Jämtin och Ledin´s ersättare till efter 1:a juli då free agency börjar i NHL.
________________________

Nu ser jag fram emot draften på fredag.
Vågar någon chansa på Tedenby bland topp 10 trots hans storlek? Mitt tips 13-15.
Kan André Petersson´s fantastiska teknik ge honom en plats i slutet på första runda? Jag tror hans dåliga men förbättrade defensiv gör att han går i mitten av andra.
Kan scouterna missa David Ullström 2 år i rad? Jag tror han blir vald redan i 3:e rundan tack vare att han inte bara är en teknisk målskytt, han spelar också väldigt fysiskt.
Blir det någon HV skräll? Christoffer Bengtsberg har en liten chans att bli draftad men jag tror han får vänta till nästa år då han har visat hur bra han är i allsvenskan.

Inga kommentarer: