söndag 15 juni 2008

Årets film

18:e Juli har "Kung Fu Panda" bio premiär i Sverige och den får ni inte missa. En tecknad film om Po, en fet Panda vars röst görs av Jack Black som jobbar i sin fars Noodle restaurang och av misstag blir utsedd att rädda dalen från den onde Tai Lung.

En av de bästa filmer jag har sett på flera år, annars tycker jag det har varit ont om riktigt bra filmer det senaste året.

Några filmer som jag har undvikit att spola igenom senaste månaderna. The Bucket List(Nu eller aldrig), Juno, Stardust, Cleaner, Vantage point och National Treasure: Book of Secrets.

Mest överskattade filmen 2008 är Cloverfield. De har lagt ihop två riktigt dåliga filmer, Blair witch project och War of the Worlds(2005), och lagt ihop det till en värdelös film.
________________________

En bra start på semestern. +2000 kr på Vaggerydstravet. Jag missade i de första 2 loppen, sedan satte jag en fegt platsspel och satte vinnaren i de sista 5 loppen. Det var på tiden, nu har jag vunnit tillbaka pengarna jag har förlorat i vaggeryd tidigare i år.

Inga kommentarer: