onsdag 2 juli 2008

Beställa flygresa

Nu har jag gjort en första preliminär budget inför Usa resan och just nu ligger jag på -16 400kr men jag har lagt mig i överkant på alla kostnader. Jag har 30 000 på resekontot och nu till helgen kommer jag att börja boka på allvar.

Först blir det flygbiljett, troligtvis Göteborg-frankfurt/Munchen-Charlotte med Lufthansa/Us airways.
Sedan ska jag bok hyrbil med Autoeurope som är billigare än att hyra direkt av de vanliga uthyrningsföretagen och det har fungerat felfritt hitills.
Hotell är så gott som bestämt men det kommer inte att spikas förrän NHL schemat släpps vilket troligtvis blir nästa vecka. Det blir mest Bestwestern.

Biljetter till fotbollsmatcherna har jag också kollat på endel.
De 3 fredagarna jag är i Usa kommer det att bli Highschool matcher som jag köper på plats.
De 3 lördagarna kommer jag att se collegefootball. Första lördagens match är utsåld och biljetterna ligger på drygt $250 just nu. Den matchen är inte så viktig för mig så antingen köper jag biljett precis innan matchen eller så sitter jag på någon sportbar. Andra lördagen blir det Navy och till den matchen har jag redan köpt biljett för $42. Tredje lördagens match är resans höjdpunkt Alabama-Tennessee som också är slutsåld och kostar drygt $200 på nätet men jag köper från ticketsfromtheweb eller ebay.
Sedan blir det 2 collegematcher på torsdagar men de biljetterna blir nog inga problem att få tag på.
Biljetterna till de 2 NFL matcherna och NHL matcherna köper jag på ticketmaster som äger ticnet.

Jag hoppas att få ner kostnaderna till runt 40 000 och då har jag 12 000 att leva på därborta jämfört med de 8 000 som jag gjorde av med förra året.

Inga kommentarer: