onsdag 23 juli 2008

Sundeland vinner ligan!

Efter hårda påtryckningar måste jag skriva lite om fotboll och framförallt Sunderland. Nej de kommer inte att vinna ligan och laget som har premier league rekordet i förluster klarade sig precis kvar förra året är ännu sämre i år.

Sunderland klarade 0-0 i första träningsmatchen mot sporting Lissabon och enligt rapporterna sög Rade Prica i de 28 min han fick spela. Fansen hoppas på förstärkningar men inget kan hjälpa dem denna säsongen och vägen leder rakt ner i serie systemen. I kväll fortsätter Portugal turnén med Vitoria och 16:e augusti är det seriepremiär mot Liverpool.

Mitt intresse för fotboll är annars ganska svalt, jag följer med i resultatlistorna men jag har inte orkat se en hel match på många år. Kanske jag ska ladda ner ett av de bästa spelen genom tiderna "championship manager 97" för att försöka få tillbaka lite intresse.
Under min Usa resa har jag endel sportfria dagar som tex 16 okt i Washington då DC United spelar i Usa´s högsta fotbollsliga men jag har som tur är lyckats hitta en amerikansk fotbollsmatch mellan Hayfields och Lee´s highschools reservlag. Annars kanske det hade blivit fjollboll i Usa.
______________________________________

Fredriksson har återigen skrivit på för HV71. Twins och läkarna jublar, jag är väl inte sådär jätte glad.
Visst var han bra ett par matcher i slutspelet men Simon Önerud har en liknande spelstil och om han inte är bättre nu så kommar han vara det om någon månad. Hoppas Kenta vågar satsa på Önerud, Tedenby och Torp för de tre kan bli viktiga kuggar i laget om de får lite förtroende.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vi vann med 3-1 första och spelade 1-1 andra matchen. så det så....

Bama sa...

Okej då jag hade fel men ni suger ändå. Heja Swansea!!!

Glöm inte 6:00 på måndag.