söndag 24 augusti 2008

Enkel seger

Vojens kunde inte ge mycket motstånd men de hade en duktig målvakt och den fd HV spelaren Seth Wikskal var den enda riktiga hockeyspelaren. Seth och 4 spelare till var inlånade för att kunna ge HV71 en match men det var inte ens nära, 8-0 och 80-13 i skott.

Jag tänkte ju betygsätta de nya spelarna i J20 idag men eftersom de inte behövde visa något så väntar jag till efter tisdagens match mot Rögle 19:30 i kinnarps arena. Men jag är riktigt imponerad av Jesper Fasth så här långt.
Den mest imponerande junioren var annars Mattias Karlsson i skill competition. 3 av 3 i prickskyttet är riktigt imponerande särskild eftersom Mattias är mer känd för sitt defensiva spel.
_____________________________

Jag gick hem efter 2 perioder av matchen mellan HV71-Dif vilket jag ångrar lite nu när jag ser att Robin Karlsson har gjort sitt första a-lags mål.
Robin spelade stabilt de 2 perioder jag såg och var felfri. Nichlas Torp försöker kanske vara lite för konstruktiv ibland. Simon Önerud syntes inte så mycket. Henrik Eriksson har ett bra skott, bra skridskoåkning men går inte på mål tillräckligt mycket när han inte har puck.

Det syns tydligt att de rutinerade spelarna inte ger 100%.
Vi behöver inga busar i laget så länge det är svenska domare. Vi kommer att få spela mest boxplay ändå.
Pasi Puistola har 2 veckor kvar till spel.
Halvardsson säger att det har kännts bra hela försäsongen men det gör det inte nu. Vad nu det betyder. Börjar han känna av skadan får vi köpa tillbaka Ward.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lämnade precis som dig matchen efter 2 perioder pga svagt spel.

Särskilt svagt tyckte jag de som borde ha mycket att spela för inte vissade speciellt mycket jag tänker på Torp, Önerud, Eriksson. Klart bäst var Karlsson mest pga att efter sin förmåga. Fysikt såg han ut som en ES-spelare.