fredag 29 augusti 2008

Fantastiskt powerplay

Ja inte a-laget då även om de hade ett bra powerplay i början av matchen utan J18. Jag såg halva matchen och då hade HV 4 powerplay lägen och gjorde 4 mål. Frisk, Fasth, Thörnberg och Jonsson spelade powerplay i J18 förra säsongen, nu har alla flyttats upp till J20 men idag när de fick gästspela i J18 visade de att de fortfarande hittar varandra. Snabba crosspassningar gav Fasthx2 och Thörnberg öppet mål.

Annars blev jag mest intresserad av Markus Bachman född 92. En ganska stor back med hyfsat spelsinne som jag aldrig har sett eller hört talas om tidigare. Vem är han?

J18 kan bli bra i år särskilt när de får låna J20 spelarna. I morgon kan jag studera spelarna lite nogrannare när de förhoppningsvis får bättre motstånd mot Västergötland 10:45 och Småland 14:45.
_________________________________

J20 hade lånad 11 överåriga spelare för att möta frölunda och förlorade med 4-0. Ni som börjar bli oroliga kan ändra era svar i veckans fråga här till vänster men jag är inte orolig.

Christoffer Bengtsberg borde kanske ha tagit 4:e målet även om det inte var någon tavla, annars var han bästa HV spelare.
Robin Karlsson fick beröm på HV´s hemsida men jag tycker han gjorde en ganska svag match.
Jesper Williamsson spelade med Nässjö i div 2 för ett par månader sedan och idag fick han chansen i ett elitserielag. Roligt för honom och han gjorde inte bort sig även om han inte är nära att platsa i elitserien.
Louma, Davidsson och Thörnberg borde leda laget med så många spelare borta men de är bara sega och kommer fel hela tiden.
Yared Hagos var en av få spelare som var bra och även Melin får godkänt även om han vägrar passa.
Andreas Falk gör aldrig en dålig match men idag gjorde han faktiskt det.
David Ullström såg ut att ha elitserietempo till skillnad från övriga HV spelare. En blivande toppcenter.
Henrik Eriksson visade också lite fart.
Mattias Tedenby var snygg i sin rosa kanindräkt i HV71 tidningen som säkert delas ut snart. Jag snodde ett ex i kinnarps idag.

Inga kommentarer: