söndag 10 augusti 2008

OS silver

Medan SVT´s huvudsändning visade en otroligt ointressant fotbollsmatch mellan Nya zeeland och Brasilen tog 24 åriga Emma Johansson OS silver i cykel.

Ett till en början ganska händelsefattigt lopp där Sara Mustonen gjorde sitt jobb första halvan av loppet och höll koll på täten, langade vatten och mat till övriga lagmedlemmar tog loppet fart i sista backen där både Emma Johansson och Susanne Ljungskog fanns med i täten.
Men det var inte favoriten Ljungskog som var med i den avgörande utbrytningen utan Emma Johansson var en av 5 cyklister som kom in på upploppet tillsammans.
Emma var slagen med en dryg cykellängd av brittiska Nicole Cook som tillslut vann sitt guld.
_________________________

Man inser att jag har rätt i att de flesta är idioter när man ser att den största sportnyheten förutom OS är Zlatans "häftiga" byxor. Att svenskarna orkar bry sig om en sport där vi knappt är medelmåttiga och där fusk uppmuntras.
_________________________

Team 20 förlorade sin sista match mot Usa blå med 4-5 efter straffar, inga HV poäng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vilka idioter. Tur att Eurosport finns, os är ingen fotbollsturnering. Tacka vet jag rodd och andra riktiga sporter.

Bama sa...

Jag är ju så lat att jag inte orkade gå upp förrän i slutet av cykelloppet så jag såg mestadels på SVT24 på nätet och Staffan Lindeborg är värdelös som kommentator.