torsdag 14 augusti 2008

Var är Puistola?

Thörnberg började träningen 45min före alla andra och körde ett hårt skridskopass innan träningen men var inte med på spelövningarna på slutet eftersom HV har 4 femmor.
Även Tedenby var ute på isen 20min före övriga och stod över spelövningarna. Han har inget vackert leende och spelar med heltäckande visir men det är fortfarande en njutning att se hans skridskoåkning och teknik när han åker runt och leker.

Själva träningen genomfördes i ett väldigt högt tempo med komplicerade övningar. övningen 2-0, 2-1, 3-2, 1-1 var knappt att jag hängde med på.
Teemu Laine är väldigt snabbt och har ett hyfsat avslut, en klar förstärkning jämfört med Ledin.
Voutilainen är en utpräglad målskytt och gillar inte att passa ens på träningarna, iallafall inte till junisarna.
I kontringsövningen där forwards kommer 3-2 mot backarna och backarna sedan ska kontra flög backparet Luoma/Halvardsson fram och kom oftast 2 mot 1. Var har de fått den farten ifrån eller var forwards bara lata?

Jämtin och Henrik Eriksson fick spela back eftersom Puistola och Robin Karlsson(är med J20 i Schweiz) saknades och frågan är var Pasi Puistola är? Kan han inte åka skridsko när han är handledsskadad?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var också i Kinnarps för en stund sedan, dock åt jag lunch där på Resturang Cesar men la du också märke till att dom hade tagit bort Stefan Örnskogs matchtröja som brukar hänga brevid Stillmans?

Bama sa...

Nej det tänkte jag inte på men Örnskog var på ungdomskansliet och jobbade.