torsdag 18 september 2008

Gonatt

HV71 verkar inte vara riktigt vakna idag så det blir nog tidigt i säng ikväll. Jag har sett 6 livematcher på 6 dagar och HV71 har vunnit alla 6 men jag är ganska trött nu.

Efter två perioder i Timrå ligger HV71 under med 5-3. Fjärde kedjan har spelat -2 idag så det är kanske dags för Simon Önerud på söndag. Robin Karlsson spelade med J20 igår så jag antar att HV spelar med 5 backar ikväll. Pasi Puistola var bästa målskytt bland backarna i elitserien med 11 mål förra säsongen. Pelle har gjort 5 mål på 5 perioder.

Var frölunda så dåliga i måndags eller är det HV som inte är vakna idag?

Mycket tjat om att HV ska värva forward och framförallt en back. Staal kan vara borta några matcher men HV71 har 14 friska forwards så där behövs ingen förstärkning just nu.
Vi behöver en back till nu när Halvardsson och Torp är skadade men det är ingen panik. Vi är bara i september än och jag är lite rädd för att allt tjat kan leda till att vi får lida med någon medelmåtta som Lakos resten av säsongen. Hoppas Stillman har is i magen och värvar en riktig förstärkning även om det dröjer ett tag.
___________________________

J18/J20 har spelledigt i helgen men vi som gillar juniorhockey kan se fram emot slutspelet i tv-pucken. Kvartsfinalerna spelas på fredag och alla matcher visas på svt24 13:00-ca 21:00. Ni som är lediga kan se HV´s Pontus Netterberg i Skåne mot västerbotten 13:00. Småland möter sedan västmanland 15:00.
___________________________

Jag har knappt kunnat smälta J20 laget seger mot LHC med 5-0. Skoj att se Adam Almqvist som är känd för sitt spelsinne även kan spela fysiskt. Niklas Hjalmarsson är värvad som målskytt och han har ett väldigt hårt och välriktat skott.
Henrik Eriksson dominerade i helgen och Simon Önerud dominerade igår men jag hoppas vi slipper se dem i J20 mer för de hör hemma i elitserien eller om de inte skulle få en plats måste de lånas ut till allsvenskan för att utvecklas. HV71 vinner inte med 5-0 utan dem men de klarar sig bra ändå. Jesper Fasth, som imponerade på försäsongen, och Emil "Tarzan" Karlsson är snart tillbaka efter skada och även om serien kommer att bli jämn så gör starten på säsongen att det ser bra ut.
Nästa hemmamatch för J20 spelas ons 1 okt. även då mot LHC innan det är det 3 bortamatcher.

Lagledningen har förbjudit mig att åka till Linköping i november eftersom de aldrig har vunnit när jag är där. Jag får bära förklädnad för den matchen missar jag inte.

Inga kommentarer: