lördag 6 september 2008

HV71 5:a i NT

HV71 besegrade Färjestad för andra gången på kort tid och kom 5:a i nordic trophy. Jag bryr mig inte om placeringen men det är alltid roligt att slå FBK.

Pasi Puistola spelade sin andra match efter skadan och avgjorde matchen i sudden.
Voutilainen är överlägsen på straffar. Videon nedanför är ett av Jukkas otroliga mål förra säsongen.
Behövs Davidsson nu när vi har Ullström? :)
Hrdina och Halvardsson var tillbaka men Fredriksson saknades. Dags att ge upp?
Bengtsberg fick ingen rolig start med 2 mål på 4 minuter men starkt av laget att vända efter den starten.
_____________________________

Sverige dominerade i NT där bara HIFK på 3:e plats slog sig in bland de svenska lagen på övre halvan men annat var det i landskampen idag.
Jag såg halva matchen och Sverige förde spelet men Finland gjorde mål.
Finland vann med 4-1 och det är många Svenska spelare som aldrig borde spela i ett landslag men man kan i alla fall konstatera att Björn Melin är tillbaka. Om han bara får vara hel gör han nog en minst lika bra säsong som innan han åkte till nordamerika.
_____________________________

HV71 J20 vände ett 1-2 underläge mot malmö med 7 min kvar till en 3-2 seger. Jag har inte fått någon tränarkommentar än men det kommer.
_____________________________

Småland fortsätter att ha det tufft men de har fortfarande en liten chans på slutspel. Oavgjort mot västergötland och seger mot blekinge idag och nu krävs att bohuslän förlorar mot blekinge imorgon och att småland tar poäng mot skåne.

Inga kommentarer: