söndag 21 september 2008

Mean machine´s

Stockholm Mean machine vann sm-finalen i amerikansk fotboll mot Arlanda Jets väldigt enkelt.
Båda lagen bjöd på bra anfallsspel men Arlanda´s försvar var riktigt svagt. Dåliga tacklingar, dåligt passförsvar och dålig coachning. För när Stockholm kör samma spel två gånger i rad ska det inte gå att få över 20 yards båda gångerna.
Det är alltid tråkigt när Stckholm vinner eftersom de alltid har varit osportsliga som Färjestad och Frölunda ihop.
________________________

Eftersom jag har varit i Stockholm hela dagen så har jag inte sett något från HV-Brynäs men lite iaktagelser efter att ha läst lite om matchen.

Markström är Sveriges mest lovande målvakt men det håller inte med en 18 åring en hel elitseriesäsong.
Första femma -2, Luoma-Grillfors +1
Roligt att min favorit spelare, Simon Önerud, för speltid när det toppas. Synd att han inte kvitterade i boxplay.
Låna ut Hrdina och hämta hem Ullström. Hrdina blev petad efter att ha varit så loj som bara tjecker kan vara för andra matchen i rad. Ullström gjorde Borås enda mål när de förlorade mot Malmö. Ett citat från Borås forum "Ullström, vilken spelare! Inte utan att man fick vibbar från en tid när en viss Brunnström huserade i hallen."
Nästa söndag ska jag åka till Borås för att se Borås-Oskarshamn.
____________________________

Jag brukar inte vara uppe så här sent förutom på lördagar så jag får skriva om HV´s fantastiska tv-puckseger, skrällarna i J20 och mer om resan imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerande klass på "svensk" amerikansk fotboll när man platsar som 50-åring... (var reportage i Sportspegeln). Dock får man väl vara desto mer imponerad av den 50-åring som spelar SM-final i amerikansk fotboll!! :)

Bama sa...

Nu såg jag inte repotaget men jag såg aldrig honom spela. Amerikansk fotboll är en sport där alla kan vara med. Stockholm hade en spelare som var 2 meter och 140kg och en annan som var 167cm och 76 kg. Alla har sin uppgift.
Annars är klassen på amerikansk fotboll i Sverige väldigt bra om man inte räknar med Usa/Kanada.

Sverige tog em-guld 2005 och var 4:a i VM 2007.