tisdag 30 september 2008

Värva nu.

Värva minst en powerforward, en center och en back är vad de flesta medgångssupportrar skriker om just nu.

En center kan jag hålla med om att vi behöver. Davidsson och Falk är de enda som är friska just nu och Hagos är den största besvikelsen bland nyförvärven hittills.

Det största problemet är att "stjärnorna" sviker. Melin och Thörnberg går varken på mål eller jobbar hem.

Det andra stora problemet är försvarsspelet. Spelarna litar inte på varandra utan försöker göra medspelarens uppgift istället för att klara av sin egen till 100%.

Det tredje stora problemet är coachningen. Kenta är alldeles för feg och klarar inte vända HV´s svaga trend. Thörnberg får glida runt i första femman medan andra spelare som gör sitt jobb inte får chansen. I Laine och Önerud har vi två powerforwards som jobbar över hela banan, går på mål och takclar när de får chansen. Även Jonas Johansson har gjort en bättre säsong i år och förtjänar mer speltid än Thörnberg.

Åsikterna om Lance Ward verkar ha vänt. Jag har hela tiden gillat Ward och har fått mycket skit för det men nu verkar alla vilja ha tillbaka honom.
______________________________________

Idag är den enda lediga dagen för mig denna veckan. Onsdag, torsdag och söndag är det juniorhockey. Fredag och lördag ska jag gå ut men jag skulle hellre ligga hemma i soffan och läsa inför resan.
8 dagar till planet lyfter så idag ska jag kolla igenom planeringen och se om det finns något jag behöver göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hagos är den största besvikelsen bland nyförvärven hittills.
Det var ju det jag sa till dig innan det började....
Missa inte Sunderland- Arsenal på lördag. Känns som en säker vinst.

MVH THE BLACK CATS!!!!!!!

Anonym sa...

Ja du hyllade Ward Bama och han saknas, men du total sågade Ledin och han saknas ta mej fan enormt mycket!