fredag 17 oktober 2008

Georgetown

En lugn dag i Washington. Började på Arlington kyrkogården. Kollade på Capitols träning och åkte sedan till Georgetown.

Georgetown är ett stort universitet men området runt omkring är många små butiker och många små gator. Trevligt område om man gillar shopping.

Jag orkade åka till mer museum så jag tog det lugnt istället och ikväll blir det high schoolfootball igen. Highschool football är inte lika stort här i Washington som i Alabama eller Ohio där jag har varit på tidigare Usa resor utan här är Highschool basket större. Det är fortfarande några tusen pa matcherna.

Imorgon är en av höjdpunkterna på resan. Lördagar är det ju Collegefootball som gäller och imorgon ska jag åka 40 minuter ut till kusten och Annapolis där Navy spelar. Annapolis ska vara en mysig liten stad med mycket historia och som präglas av flottan.

Navy´s collegelag har passat bollen 40 gånger på 6 matcher i år, lika många gånger som de flesta andra lagen gör på en säsong.
Navy´s spelare har inte samma talang eller snabbhet som övriga lag och få av spelarna fortsätter men football efter college men de spelar som ett lag och spelar som män.

Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du har det bra där borta men jag saknar dina kommentarer från matcherna J-20 o J-18. Sippa