söndag 2 november 2008

Filmer

Jag var på bio 4 gånger i Usa. Det kostar mellan 40-50 kr och oftast har biograferna 10-22 salonger där de visar filmer hela dagen.

The Express var en film om amerikansk fotboll som knappast kommer gå på bio i Sverige. Får 7/10 i betyg.
Max Payne får 6/10. Man längtade tillbaka till den gamla goda tiden och få spela spelet igen.
Sex Drive får 6/10. En ganska rolig film som kunde blivit betydligt bättre om de hade hoppat över några larviga sexskämt.
Pride and Glory är på gränsen till en 8:a men den är lite långsam i mitten så det får bli 7/10. En spännande polisfilm med bra skådespelare.

Jag såg flera väldigt lovande trailers. Framförallt Role Model verkar lovande.

Jag har haft mycket att ta igen sen jag kom hem. Massor av serier, jag hade inte riktigt tid att se dem när jag var i USA, och även endel filmer.
Kung Fu Panda har jag skrivit om tidigare men nu har den kommit på DVD. 9/10
Wall-E. Eftersom jag älskar all tecknad film borde jag ge den bra betyg men jag var besviken. Den har sina ljusa punkter men annars ganska långsam. 6/10
Tropic Thunder. Ben Stiller och Jack Black kan väl inte misslyckas men trots bra betyg tycker jag filmen var ganska dålig. 5/10

Etersom de flesta nya filmer är en besvikelse har jag laddat ner en klassiker som jag ska se nu. Red Dawn från 1984.

1 kommentar:

Bama sa...

Jag såg pilot avsnittet för ett bra tag sen men jag fastnade inte direkt.

Jag följer massor av serier(10-15), favoriterna just nu är Eli Stone, Life, Dexter, NCIS, How i met your mother och Big bang theory.

Jag ska ladda ner och se de första avsnitten av Trueblood igen, man brukar behöva se ett par avsnitt för att fastna.