onsdag 5 november 2008

Många saknas, flera tillbaka.

Fredriksson, Grillfors, Lindström och Voutilainen tränar igen men Petrasek saknas fortfarande.
Sedan är "bara" landslagsmännen och de långtidsskadade som saknas.

Jag såg 1 timme av träningen och det var mycket skridskoåkning med puck.

5 av dagens 8 backar hämtades från J20 laget.
Tobias Jonsson´s skridskoåkning håller för elitserien men han har ganska många kilon dit.
Mattias Karlsson kör med visir efter att ha fått en puck på näsan och han ska opereras.

Fredriksson jobbade hårt.

Teemu Laine hade ganska dåligt rykte från finland men varför? Jag gissade att han var tjurig eller inte jobbade på träningarna men så är det inte.
Laine är den som har roligast på de träningar jag har sett. Alltid glad och leker men samtidigt jobbar han hårt på övningarna.
Davidsson åkte på 2 tunnlar från Laine i samma anfall i 3 mot 3 övningen.

Jag tycker Henrik Eriksson har sett bra ut i de matcher han har fått spela och jag har alltid gnällt på att han får så lite speltid. Idag såg han seg ut och ibland ointresserad, om han alltid ser ut så på träningarna så förstår jag kenta.

Falk såg pigg ut.
_____________________________

Martin Olsson spelade fram till 1-1 kvitteringen för Team 18 mot Usa. Tyvärr förlorade Sverige med 2-1.
_____________________________

Veli-Pekka fick inte förlängt kontrakt. Han har varit klart godkänd i de senaste matcherna men det är bättre att satsa på Torp och Robin Karlsson som kan blir bättre och bättre.
_____________________________

Ersberg gjorde sin första match från start inatt och höll nollan i 60 minuter. Tyvärr förlorade LA Kings i sudden.
_____________________________

Jag skrev något som nästan kan ses som positivt om Kenta idag. Det kommer inte att bli någon vana.
_____________________________

Collegefootball på C+ idag. En av helgens bästa matcher Georgia Tech-Florida State visas 18:45.
Imorgon 22:30 visar de Texas Tech-Texas.

Inga kommentarer: