söndag 25 januari 2009

Bulat

Frölundas nya ryska landslagsman #40 Bulat Shavaleev, född 92, gjorde Sverigedebut i helgen och idag var han alltså i Kinnarps.

Han har inte varit här så länge än så man kan inte dra så stora växlar på dagens match men han såg ut att vara bra skridskoåkare och stark trots att han inte är så stor. Han hade inte så mycket puck idag men han sägs vara väldigt teknisk.
Det ska bli spännande att följa honom.

Matchen vann Frölunda rättvist med 3-2 och HV´s andra mål var nog aldrig inne utan tog ribba, stolpe ut (se bilden)

Mer bilder finns på http://picasaweb.google.com/Bamaresa

Delar av a-laget stannade och tittade på matchen en stund. Liv hade ingen snygg mössa. (sista bilden)


J20 laget förlorade för första gången i top8 mot Södertälje. Man tappade en 4-2 ledning i sista perioden där man annars har varit som starkast.

Nu är det en match kvar innan landslagsuppehållet för J20, borta mot frölunda på fredag. Matchen spelas i Wallenstamshallen och den hallen är så dålig att man inte ser något som publik så jag skiter nog i att åka.



Lite intressant info från gårdagens a-lags match.
HV71 hade 15 spelare som hade gått genom HV´s juniorlag.
7 med HV71 som moderklubb.
4 med HC Dalen som moderklubb
4 som värvades som juniorer.
Dessutom saknades 2 spelare med HV71 som moderklubb.






2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!! inet för att det handlade om det du skrev men endå om hocky och så. Jag har martin Tdby både på foto och atograf och david ullström har jag också på kort och aoutograf.Har du deras autograf??

ps.om du träffar någon hv spelare eller något kan du fixa en aoutograf till mig då snälla. MVHLinn

Bama sa...

Nej jag har inte deras autograf, alla kommer nog vilja ha deras autografer när de blir världsstjärnor.
Var träffade du Tedenby och Ullström?

Jag ska försöka fixa några autografer.