torsdag 29 januari 2009

Hur dåliga är HV71?

Ja många HV fans verkar ha svårt att leva i nuet och tror att HV71 alltid ska vara lika överlägsna som förra säsongen.
Det kommer nog aldrig att hända igen men att ligga bland topp 4 tycker jag är ett bra resultat.

1:a femman är ur form just nu men de fortsätter att producera i powerplay.
Teemu Laine bär upp 2:a femman men de har inte gjort många poäng på slutet.
3: femman är HV´s bästa formation just nu och är alltid farliga.
Ändå hänger HV71 med i toppen.

På backsidan saknar vi en Ward eller Halvardsson men jag älskar Topedens spelstil. Full fart och 100% i varje närkamp.
Tänk om några mer forwards kunde spela så.

Ullström fick ett byte i tredje perioden och ett i sudden. Man kan ju alltid hoppas att det är ett tecken på att Kenta inser att man inte måste vara 30+ och bara tänka styrspel för att vara bra.
Annars får 4:e kedjan alldeles för lite speltid som vanligt.

Jag förstår om folk gnällde efter förlusten mot SSK men i dagens match mot Linköping tycker jag man gör en klart godkänd insats och kommer tillbaka och tar 1 poäng mot serieledarna.

Det ser ut som om Johan Björk från Malmö förstärker backsidan. Jag vet egentligen ingenting om honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Angående Johan Björk så har jag sett honom ett antal gånger i år, både live och på tv. Och jag tycker så här.... TA han till Hv för in i helvete!!!