måndag 5 januari 2009

Nervös

Jag är redan nervös och laddad inför nattens match. Hur det går för HV71 idag bryr jag mig knappt om. Rögle får gärna vinna med 10-0 bara det blir JVM guld.

Jag tror Sverige har en riktigt bra chans mot kanada och om bara Markström kommer upp i normal standard tror jag vi kan fira imorgon.

Det största hotet mot sverige är domarna. De har inte klarat publiktrycket hitills och värre blir det inatt. Om kanada hamnar i underläge har de också spelare som spelar riktigt fult. Det är bara att hoppas att Torp finns på isen då.

Jag skulle kunna ge ett sm guld till silverköping för att få ett JVM guld för de kommer ju aldrig få något själva. De sålde ju sin största chans för att få ryska miljoner.

HV71 J18 spelar semifinal i Fm Mattsson cup klockan 12:00 mot södertälje.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara för din kommentar om Röglematchen tänker jag sitta och hoppas på JVM-silver i natt.

Hoppas dessutom Markström bryter båda benen.

För evigt HV71!