fredag 13 februari 2009

Glad eller sur?

Givetvis är jag mest glad idag.
En fredagskväll utan styrspel och med fart istället. Se bara på "babyhawks" hur det kan gå om man plockar in lite ungdomlig energi och fart.

HV71 J20 gjorde en närmast perfekt första period. Fart, fysik och offervilja som elitserien inte är i närheten av. Fasth, Thörnberg och Linnander var de som satte fart från början och hela laget hängde på. Det kunde ha varit 3 eller 4-0 efter första perioden utan att det hade varit orättvist men det stannade vid 2-0.
Spelkvaliten sjönk efterhand men HV71 spelade hela tiden ett stabilt försvarsspel och särskilt backspelet var imponerande. HV71 vann till slut med 5-2 efter 2 mål i öppen kasse. Det är svårt att hitta spelare som höjde sig över mängden utan det var en lagseger men Jacob Svensson såg riktigt bra ut. Jag tycker han såg betydligt rappare ut än tidigare och var bra både offensivt och defensivt.
_________________________

Lite sur är jag trots allt. Ju mer jag tänker på a-lags ledningen desto surare blir jag. Ett par J20 forwards spelade lite halvskadade idag så varför får inte Simon Önerud spela med J20?
Han spelade inte en sekund igår, och om ett par toppforwards skulle bli sjuka tills imorgon får han ändå inte spela mer än MAX 8 minuter.

Är de så dumma att de tror att han inte skulle orka 5-8 minuter efter att ha spelat med J20 dagen innan? En junior tränar och spelar väldigt mycket av en anledning. De behöver det för att utvecklas.
Kentas anhang har förstört en säsong för en lovande spelare som Simon Önerud som har tappat allt eftersom han har suttit på bänken under säsongen. Det enda som har räddat Nichlas Torp är skador på övriga backar annars skulle han suttit i samma sits.
"Bara" 2 månader till vi slipper honom. Jag längtar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så att inga överåriga får vara med i Top 8. överåriga får bara vara med innan jul! Simon är ju född 1988.

/Mattias

Bama sa...

Det är bara i slutspelet man inte får ha med överåriga spelare i Top 8 är det 2 överåriga spelare och 1 överårig målvakt.

Skellefteå hade med Fredrik Krekula född 74 när de mötte HV71.

Det var inte bara jag som var upprörd över detta i Kinnarps igår kväll.

Anonym sa...

man vinner inga guld med juniorer så är det... hv ska vinna guld inte social verksamhet, sen kan jag ¨hålla med om att liket bör spela enormt mindre

Anonym sa...

Ok. du har rätt som vanligt. Då kan jag absolut inte förstå varför simon inte fick spela!