lördag 7 februari 2009

Hockeyfri vecka

I en så gott som hockeyfri vecka har jag haft tid för mycket annat Som att se film.

Jag älskar animerad film och Bolt är en av de bästa jag har sett de senaste åren. Bolt får man inte missa.

Changeling är en annan bra film där Angelina Jolie försöker hitta sin försvunna son. Ett sevärt drama.

Sex Drive är en barnslig men ganska rolig komedi.

Jag är inget Bill Maher fans men jag gillade verkligen Religulous. En rolig dokumentär som visar hur löjliga de olika religionerna är.
Jag är stolt över att vara ateist. De flesta religösa personer jag har träffat är egoistiska och ser ner på folk som inte tycker som de gör.
Det är mer troligt att snövit bygger på en sann historia än att bibeln gör det.
Religion är roten till allt ont. Nästan alla krig startas pga religion.

En klassisk miniserie har jag börjat titta på också. Band Of Brothers var ett tag sen jag såg och den är fortfarande lika bra.

Tyvärr har jag inte hunnit städa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Angående att alla krig startas av religioner så verkar det vara en myt som verkar vara svår att avliva.

Faktum är att Norra Europa hade mycket krig långt innan religionen kom. T ex Harald Hårfager och Olof Skötkonung.

Bama sa...

Ja och jag tänker inte hjälpa till att avliva denna myten men faktum är att så gott som allt lidande i modern tid beror på Religion eller naturkatastrofer.

Anonym sa...

Även i modern tid finns det områden i världen där folk inte har kunskap om världsreligionerna. Ex Amazonas. Inte är det någon bullerbyn-idyll där heller.