måndag 16 februari 2009

Milt straff

Jag tycker Brynäspackets straff är för milt. Många skulle nog tycka det vore värt 20 000 för att få slå ner den fula slashingens uppfinnare Ove Molin.
Sundöv borde ha fått besöksförbud på samtliga hockeyarenor resten av säsongen.

Jämtin blev som väntat frikänd.
"Björn" jag hoppas du VÅGAR åka till Kinnarps 24/2. Du och Bertil är bara fega plastsupportrar.
_____________________

Det är knappt man tror det men HV71 J20 leder serien efter 8 av 14 matcher. Det är långt kvar och det kan bli 6 raka förluster likaväl som 6 vinster. HV71 leder inte tackvare individuella prestationer utan det är laginsatser.
Många andra lag har större talanger än HV71 men om HV kan fortsätta spela som ett lag tror jag de klarar en plats bland de 4 bästa.
Det går inte lika bra för J18. Jag har gett upp slutspelsplatsen efter gårdagens förlust mot LHC.

Vi har en riktig juniorhelg att se fram emot i kinnarps arena.
Lör 21/2 12:00 HV 71 J20 - Linköpings HC
Lör 21/2 15:30 HV 71 J18 - Färjestads BK
Sön 22/2 13:00 HV 71 J20 - Södertälje SK
Sön 22/2 16:30 HV 71 J18 - Brynäs IF
Jag missar J18 matchen på lördagen, annars ska jag se alla.
_________________________

Kenta säger att Grillfors och Angell ska spela imorgon. Undrar vem som får vila? Kan det bli HV´s bästa back just nu?

3 kommentarer:

Anonym sa...

vi har inte gett upp än kan jag säga! / j18

Anonym sa...

Bama´s blogg är snäppet Brynäsfientlig men alla har rätt till en åsikt. Trodde inte man kunde tycka illa om den gemytliga lilla kvartersklubben från Gävle med 14 SM guld
(12 ishockey ,1 fotboll ,1 Friidrott)

Inte omöjligt att jag dyker upp i Kinnarps 24/2, senast jag var på plats vann vi mycket rättvist med 1-3...

Bama sa...

J18: Nej helt har inte jag heller givit upp men det ser jobbigt ut. 10p upp och 6 matcher kvar och till helgen kommer 1:an och 2:an i serien på besök.

Det krävs stordåd.

Björnen: Brynäs har inte vunnit rättvist på 2000-talet. Så länge Ove Molin spelar i Brynäs kommer jag att hata dem.