tisdag 3 mars 2009

Bengtsberg till playoff 2

Christoffer Bengtsberg spelade när Växjö gick vidare till playoff 2 genom att besegra Troja med 7-3.

Jag såg inte hela matchen men av det jag såg verkade Bengtsberg spela lugnt och stabilt i målet vilket även Stefan Liv tyckte som satt i studion.

Nu fortsätter Växjö på Lördag, måndag och ev. tisdag, sedan är de antingen klara för kvalserien eller så kan Bengtsberg vara tillgänglig för J20.

HV´s kvartsfinalserie som startar på torsdag vågar jag inte tippa. Jag har ingen aning om var jag har HV71 just nu.
Jag är trots allt hoppfull.

Nästa hockeyhöjdpunkt live är annars J20 lagets match mot Luleåfredag klockan 19. För Luleå är det en otroligt viktig match eftersom de slåss om platserna 1-4. Det är en viktig match för HV71 också då de måste hitta formen efter förra helgens förluster.

Det ska bli intressant att se vad J20 kan få för förstärkningar från a-laget nu när Torp, Ullström och Tedenby kommer få minimalt med istid. Jag räknar inte med mycket eftersom vissa verkar tro att ungdomar blir bättre hockeyspelare av att vila.

Inga kommentarer: