måndag 16 mars 2009

Flashback

När Timrå gjorde 3-2 fick jag flashbacks från 7:e avgörande semifinalen mot Färjestad men denna gången blev det inga dragningar på blå.

Vi har fått ännu en fungerande kedja.
Fjärde med Piros, Ullström och Staal var bästa formation och tryckte ner Timrå i varenda byta, synd att de inte fick utdelning.

Även tredje kedjan är fortfaranade bra. Tedenby gjorde 1 eller 2 byten i andra perioden och gör mål för 4:e matchen i rad men egentligen är det Grillfors som ska hyllas för det målet. En lång, hård första pass bäddade för 1-0.

Beech fick äntligen utdelning, hoppas det släpper nu.

Jag hoppas Davidsson spänderar 2 dagar i sängen för han behövs i semifinalen. Om han inte blir frisk hoppas jag han får vila första semifinalen.

Jag bryr mig vanligtvis inte om stämningen i arenan men idag var det fantastiskt. Härligt jobb av North Banks.

Nu blir det tufft för J20 laget. Frölunda är klara favoriter i första kvartsfinalen på onsdag i scandinavium. Om inte a-laget släpper Torp blir jag besviken men inte förvånad. Givetvis ska jag åka till Göteborg på onsdag.

Inga kommentarer: