lördag 14 mars 2009

Ingen vinnare

Ja jag har gett upp efter 1 period.

Jag skyller inte på spelarna för kvartsfinal fiaskot. Vissa spelare är i form och andra inte men felet är att spelarna utan form spelar 20 min/match och de heta spelarna sitter på läktaren eller spelar max 10 min/match.

Förra säsongen hade Davidsson och Voutilainen en sådan idiotform att inte ens Kenta kunde förlora och tack vare det blev han av med stämpeln som förlorare.

En av de största coacherna Paul "Bear" Bryant sa
"I ain't won but one. My team won the rest in spite of me."
Det var bara blygsamhet av Bryant men på Kenta stämmer det 100%.
HV71 har varit ett topplag och vunnit trots att vi har haft Kenta i båset.
_________________________

Jag är kanske inte så deppig som jag kunde varit för nu blir J20 slutspelet extra spännande med Torp, Tedenby och Ullström.

Frölunda, Skellefteå, Linköping och Modo är vidare från åttondelsfinalerna.
Frölunda har ett bra lag som är med i sm-guld striden.
Modo är förstärkt med a-lags juniorerna och kan bli farliga.
Skellefteå och Linköping är svagaste lagen på papperet.

Brynäs väljer först och de har haft väldigt lätt för Skellefteå men risken är att de väljer Linköping för den kortare resan.
Jag tror HV71 väljer Linköping om de är lediga annars blir det nog Frölunda om jag känner HV71 rätt. Skellefteå hade varit ett betydligt bättre val än Frölunda men ekonomin är viktigare än segrar när det gäller juniorhockey i HV71.

Inga kommentarer: