fredag 6 mars 2009

Kanske inte så dåligt

Efter gårdagens match var jag inte optimistisk inför framtiden men när jag har tänkt lite mer under dagen har jag ändrat mig lite.

Liv är i slutspelsform.
Davidsson och Beech är påväg mot formen.
Petrasek gjorde mindre misstag än vanligt.
Om bara HV71 hade utnyttjat sina lägen hade vi avgjort tidigt trots avsaknaden av powerplay.

Några spelare kom aldrig in i matchen igår som Voutilainen och Melin och de behöver stiga fram.
Staal jobbar hårt men det släpper aldrig riktigt för honom. Han har bara spelat 1 månad så det kommer nog.

Imorgon ser Angell ut att gå in på Björks plats och Uneröv, eller vad hette han nu Ankan, går in i 4:e.
Jag hade hellre sett Torp på Björks plats för både Louma och Torp verkar höja sig när de spelar ihop.
Testet med Tedenby på Thörnbergs plats såg också intressant ut igår. Hoppas Kenta vågar testa det mer, men det är väl inte troligt.
_________________________

Ikväll är det alltså J20 mot Luleå 19:00. 2 matcher kvar och HV71 blir sämst 4:a. 2p räcker för att säkra 2:a platsen och det är 4p upp till seriesegern.
Det verkar ha blivit en sen ändring då Jonas Johansson går in istället för Henrik Eriksson.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan vara lugn Rosie Boy. Timrå är mänskliga på bortaplan och HV kommer troligen knipa en match i Medelpad. I sämsta fall 4-3 alltså, men troligen 4-2 i matcher.