måndag 20 april 2009

Ytterligare 3 förlänger

Lance Ward klar för HV71.
Torp, Ullström och Önerud har förlängt kontrakten.
Nu bryr jag mig inte så mycket längre utan jag är nöjd vad som än händer.

Idag försvann Åkerman till Lugano och Henrik Eriksson till Västerås medan Björk, Lindström och André Petersson skrev på för HV71.

MV1 Stefan Liv
MV2 Andreas Andersson
MV3 Christoffer Bengtsberg
Det låter som om Liv stannar och AA och Bengtsberg delar på första spaden i Troja.

B1 David Petrasek
B2 Pasi Puistola
B3
B4 Daniel Grillfors
B5 Lance Ward
B6 Nichlas Torp
B7 Johan Björk
B8 Per Gustavsson
B9 Jesper Williamsson
Frågan är vem som får sista backplatsen. Stannar Louma? Annars är min drömersättare Anders Eriksson. Frankfurt har tittat på Angell men de är tveksamma.

C1 Johan Davidsson
C2
C3 Andreas Falk
C4
C5 Johan Linnander
Det ryktas om både Hrdina och Beech. Eller är Falk redo att spela 2:a center för så bra var han i slutspelet? Förra säsongen tittade Stillman på Robert Rosén. Är han fortfarande aktuell? Jag tror inte Ullström är tänkt som center men kanske Önerud? Jag hoppas inte det. Beech och Rosén hade varit mitt val.

Fw1 Jukka Voutilainen
Fw2 Martin Thörnberg
Fw3 Björn Melin
Fw4
Fw5 Mattias Tedenby
Fw6 David Ullström
Fw7 Oscar Sundh
Fw8 Simon Önerud
Fw9 Johan Lindström

Fw10 André Petersson
Sundh åt tydligen middag med Stillman i Kinnarps idag. Tedenby kommer att skriva på. JJ försvinner. Laine eller Ledin? Jag gissar på Ledin även om jag inte är nöjd med det. André Petersson blir säkert utlånad så det finns kanske plats för Fredriksson?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Antar att det bara är en miss, men hur som helst saknas Davidsson i din forwards uppsättningen.

Anonym sa...

oj, sorry, missade centrarna!

Anonym sa...

Stavander från HC Dalen till LHC, Helt sjukt att inte HV har koll på spelare runt omkring.

Anonym sa...

Ytterell från Nässjö HC till Luleå, Helt sjukt att inte HV har koll på spelare runt omkring.

Daniel sa...

Anonym 3 o 4: skämtar du? Finns väl få lag i ES som är så bra att hitta "lokala" talanger??