onsdag 1 april 2009

SM-final igen

Nu har jag hämtat mig efter måndagens förlust.
Det spelas 2 hockeymatcher idag och HV71 spelar i båda. I april är det ett tecken på en väldigt lyckad säsong.

Båda lagen har bra segerchans idag.
J20 måste spela som de gjorde de första 50 minuterna i måndags, kanske lite mer fysiskt.
Brynäs 60%, HV71 40%.

A-laget ser jag som favoriter idag. FBK har vilat längre och det ser jag som en fördel för HV71 i första matchen eftersom HV71 har tempot uppe.
Jonas Gustavsson är inte testad än och det är första finalen.
HV71 har 3 femmor som producerar nu. Med en frisk Davidsson har vi 4 bra femmor och då blir vi svårslagna.
Ikväll HV71 75%, FBK 25%

Här kommer lite bilder från första finalen. Jag har inte tagit alla bilder eftersom jag var för nervös och gav kameran till han som satt bredvid mig. Som vanligt finns det mycket mer på http://picasaweb.google.com/Bamaresa





2 kommentarer:

Björn sa...

Man blir tårögd när man ser de vackra vita bortatröjorna. Tror Silverberg gör 2 idag och Anton Rödin 2. Anton Rödin spelar för ett A-lags kontrakt också...

Bama sa...

Skandal att ett lag med Vas och Molin inte redan har gett Rödin och Thegel kontrakt.