fredag 10 april 2009

Stillmans jobb

Efter att Pelle och Andreas Andersson har förlängt idag så är målvaktsidan klar där Bengtsberg troligtvis får spela i Troja.

Tränarsidan är klar sedan länge med Janne Karlsson, Olausson och Ljungberg.

HV71 har 6 backar med kontrakt men frågan är om Halvardsson spelar mer? Om inte så har Björk visat att han kan bli en bra elitseriespelare. Nichlas Torp måste Stillman givetvis skriva kontrakt med om nu inte Montreal vill ha honom. Mikko Louma ser jag gärna i HV71 en säsong till men annars behöver HV71 en ersättare. Jesper Williamsson som får utbildningskontrakt kommer nog träna med a-laget tills Ward ansluter i oktober.

Många frågetecken bland centrarna. Davidsson till KHL? Hrdina skadad? Ullström bättre som forward? Beech vill stanna men vill HV71 ha honom?
Enda klara är Falk och han kan vara redo att spela 2:a center. Jag hoppas givetvis på Davidsson som 1:a center. Falk och Beech slåss om 2:a och 3:e platsen. Ullström kan nog få mer speltid som forward så jag hoppas på Robert Rosén som 4:e center, jag vet att Stillman har kollat på honom. Sedan har vi Johan Linnander med utbildningskontrakts som är center men också kan spela forward.

HV71 har 3 topp forwards under kontrakt och om Laine förlänger behövs ingen mer. Ullström och Tedenby måste förlängas med och de borde räknas med i 2:a/3:e kedjan. Även Önerud och Lindström borde förlängas med som utfyllnadsspelare i 3:e/4:e. Jag kan också tänka mig någon av Henrik Eriksson, Jonas Johansson eller Fredriksson som utfyllnadsspelare. André Petersson blir nog utlånad till allsvenskan.

Stillmans jobblista om jag fick bestämma:
Låna ut Bengtsberg
Förläng med Torp
Förläng med Björk
Förläng med Louma eller värva Åkerman
Förläng med Beech
Värva Robert Rosén
Förläng med Laine
Förläng med Ullström
Förläng med Tedenby
Förläng med Önerud
Förläng med Lindström
Förläng med Jonas Johansson
Skriv kontrakt med André Petersson och låna ut honom
Värva forward till 2:a/3:e kedjan (ersättare till Staal)
Värva utfyllnads forward eller förläng med Henrik Eriksson

Inga kommentarer: