söndag 24 maj 2009

Gnäll

Det finns endel som retar mig just nu.

Per Ledin får 270 000 i månaden!
En högst medelmåttig hockey spelare som Ledin är långt ifrån värd denna lönen. Han har kanske positiva sidor utanför rinken men 270 000? Kom ihåg att han vek ner sig och gjorde 2 mål i de 20 viktigaste matcherna han spelade i HV71 alltså slutspelet. Det skulle vara ett ramaskri bland HV fansen om någon annan spelare som inte platsade i första femman fick denna lönen men bara för att Ledin trycker ftam sitt nylle framför kameran efter varenda seger så tror folk att han är bäst.
Liv och Davidsson är värda så höga löner men inte utfyllnadsspelare.
Lite roligt att aftonbladet med denna rubriken ligger i HV´s styrketräningsrum.

NT utrededningen
De lag som inte är med i NT utredningen med Brynäs i spetsen gnäller nästan varenda dag i media och fansen som inte har fattat någonting gnäller ännu mer.
Det måste hända något i Svensk hockey för hur länge till kommer den trogna jönköpingspubliken orka se ett lag som Brynäs en måndagskväll där de är jättenöjda med att spela 0-0. Gävle publiken har för länge sedan slutat bry sig om sina stjärnor som Molin och Hermansson.
Jag ser mycket hellre ett finskt eller tyskt lag som vågar bjuda upp till riktig hockey.

Jämtin till förhör.
Har inte svenska rättsväsendet något viktigare för sig än att utreda vad som hände när en luffare överföll Jämtin? Typiskt Brynäs och Gävle också att det är Jämtin som utreds.

HV´s backsida
Inget gnäll från min sida här men många andra HV fans är oroliga.
Jag tycker det ser bra ut. Petrasek, Pasi och Louma/ersättare håller toppklass i elitserien. Grillfors kan vara mogen att ta det sista steget med lite förtroende. Björk tycker jag imponerade och han blir säkert bara bättre med lite förberedelser. Alla vet väl vad jag tycker om Ward och Torp. Och Pelle är Pelle, det behövs ingen förklaring.
Backsidan ser starkare ut defensivt vilket jag har tyckt vara en svaghet tidigare och vårat första pp backpar är kvar. Jag är jättenöjd.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Respekt...

Anonym sa...

Tycker att du har fel när det gäller Ledin,den enda spelare jag hört talas om som trots underläge 0-3 får samtliga spelare i laget att när de intar isen nästa period vara helt övertygade om att de ska vinna och gör så. En helt unik spelare, ger allt sitter sen och spyr i båset snacka om att skicka signaler.det finns mer men det tar vi sen.

Bama sa...

Det är intressant att det är bara när jag nämner Ledin som det kommer kommentarer.
Jag får börja nämna honom lite oftare.

Varenda NHL lag har liknande spelare men de spelar i 4:e kedjan och har inga topplöner.

Visst kan Ledin vara nyttig men han är inte värd i närheten av 270 000 i månaden. HV71 kunde ha fått 2 spelare med samma hockeykvaliteer som Ledin för det priset.

Anonym sa...

Men snälla du! Ledin gör tillsräckligt mycket för laget för att få 270 tusen i månaden, minst sagt. Stillman och Janne Karlsson vet nog mer vad han betyder än du!

Två mål, vad är det för argumnet egentligen. Han ämpade, drog på sig bevakning hela tiden, och gjorde därtill mycket poäng. DU borde tänka om

Bama sa...

Nej när det väl gällde gjorde Ledin inga poäng och var väldigt osynlig.

Det går att hitta massor av spelare som Ledin i nordamerika betydligt billigare.