söndag 31 maj 2009

Kung Åke

Åke Svanstedt är helt klart Sveriges Travkung.

Idag tog han en fantastisk seger i elitloppet med Torvald Palema som jag egentligen tycker är en ganska vek häst.

Att kunna prestera på topp som stall Svanstedt gör när det stormar som det har gjort de senaste månaderna är otroligt bra.

Ni vet väl att ni inte får hålla på Kari Lähderkorpi´s hästar eftersom han är ett fanatiskt Brynäs fans. Ni vet laget som vill att svensk hockey ska gå tillbaka till 90-talet och helst 1-3-1 hockey. Och som polisänmäler spelare i lag man inte kan besegra (vilket är de flesta lag).





Tobias Ternelius flyttar till Umeå och fortsätter i Björklöven J20.

Tobias är en väldigt seriös och stabil back som förhoppningsvis för en nytändning med mer speltid i Björklöven.

I HV71 hade han haft svårt att ta en plats bland toppbackarna så jag förstår att han flyttar.

På tal om backar så börjar det talas om Anders Eriksson som tänkbar ersättare till Louma. Det är min drömvärvning. Förra gången Anders var i HV71 fick han ta all skit för HV´s dåliga säsong trots att han var en av de bättre spelarna och belönades också med spel i landslaget.
Det märks att de flesta människor är flockdjur för när HV71 spelade dåligt utsågs Anders Eriksson snabbt till syndabock och så gott som alla hängde på i drevet.

3 kommentarer:

HV-Kalle sa...

Var kommer ryktet om Anders Eriksson ifrån?

Bama sa...

Bara lösa rykten från forum. Jag har inte hört något men jag hoppas.

Laban sa...

För en gångs skull håller jag med dig.

A Eriksson var en av Hv:s bästa backar under lockoutsäsongen.

Tror att Eriksson skulle bli en
riktigt bra ES-back.