fredag 26 juni 2009

Draften

Om drygt en timme börjar draften som direktsänds på C+. Om man inte har den kanalen följs det bäst på eliteprospects.

Jag kommer bara följa starten idag eftersom det bara är första rundan i natt och om någon HV spelare blir draftad så går de i någon av de sista rundorna som sänds imorgon med start 16:00.

Här kommer mina tips om Svenskarna som går inatt. Jag tippar att det går sämre än de flesta tror men det blir ändå en väldigt bra draft för Sverige.
1. John Tavares
2. Matt Duchene
3. Victor Hedman Nordamerikanerna draftar helst kanandensare därför tror jag Hedman "bara" går som trea.
8-12. Oliver Ekman-Larsson Är den spelare som har stigit mest i rankingen under säsongen.
10-15. Magnus Pääjärvi-Svensson Harde flesta tippat runt #6 men jag tror han har fallit efter ett svagt U18VM.
18-22. David Rundblad imponerade i slutspelet för Skellefteå.

Jag tror att Carl Klingberg kanske kan skrälla och ta en av de sista platserna medan jag lämnar Jacob Josefson och Tim Erixon utanför första rundan.
_______________________

Det gick visst inte så bra i U23EM. Det var väl synd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gick inte bra i U21-Em? Vad fan snackar du om?! Dem kom till semifinal och åkte ut mot England på straffar i en match där dem hämtar upp ett 3-0-underläge! Sverige har något stort på gång och det fattar alla, utom du Bama..