söndag 26 juli 2009

Elitserietips m.m.

De 3 topplagen är givna. Lagen på plats 5-8 kan placera sig hur som helst.

1. Linköping Ett så gott som komplett lag förutom på en punkt. Vinnare och tuffingar.
2. Frölunda Bästa(dyraste) forwards uppsättningen någonsin. Svaga defensiva backar.
3. HV71 Har det som LHC saknar. Tuffingar och vinnare. Krydda det men lirare som Jukka och Tedenby så kan det räcka långt.
4. Färjestad Ser betydligt svagare ut men jag tror på Henrik Karlsson i målet och FBK underpresterar inte son VF brukar göra.
5. Modo Stjärnorna kan inte vara lika dåliga i år men att satsa på norrmän istället för egna spelare?
6. Luleå Vad säger att Arlbrant och Olausson ska lyckas i elitserien denna gången. Bröderna Abbott spelar andra säsongen i elitserien och ska ersätta Harju/Omark.
7. Skellefteå Får alltid svaga lag på pappret att fungera.
8. Timrå Var är stjärnorna som brukar bära laget. Pärssinen är för ensam.
9. Brynäs När jag gjorde denna lista kunde jag inte komma på elitserens 12:e lag. Det säger hur spännande Brynäs ser ut.
10. Djurgården Vad gör Timmy Pettersson i Dif? Övriga spelare kommer från Stockholmstrakten vilket är positivt.
11. Södertälje Budget värvningar räcker inte.
12. Rögle Vem ska ersätta Kenny och Tjärnqvist?
_____________________________________

Så här hoppas jag HV71 startar försäsongen.

Stefan Liv
(Andreas Andersson)

Pasi Puistola - Johan Björk
David Petrasek - Nichlas Torp
Daniel Grillfors - Jesper Williamsson
Per Gustafsson

Teemu Laine - Johan Davidsson - Jukka Voutilainen
Mattias Tedenby - Andreas Falk - Björn Melin
Martin Thörnberg - David Ullström - Per Ledin
Oscar Sundh - Simon Önerud - Johan Lindström
André Petersson
______________________________

Nu är vi nära isträningen, jag hoppas kunna åka till Kinnarps imorgon för att se J20.
Mitt första tips för J20 tabellen och laget kommer under veckan. J20 är lite svårare att tippa eftersom spelarna kan utvecklas så mycket från säsong till säsong men frölunda blir som vanligt storfavoriter.
Efter Nordic trophy 20-23 augusti vet vi nog mer om hur bra J20 lagen är.
______________________________

Söndagarna är fruktansvärt tråkiga just nu.
Jag börjar syta för jobbet redan nu eftersom folk är tvugna att ha semester vilket gör att jag måste jobba extra.
De två senaste åren har jag ägnat söndagarna åt att tvätta, handla och planera Usa resa. Nu när det inte blir någon resa i år så blir det bara tvätta och handla på söndagar.

2 veckor till första HV matchen och Alabama spelar sin första match 3:e september.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer inte Ward att vara med diret?

Bama sa...

Inte på försäsongen, han kommer till seriepremiären.

Anonym sa...

Jaha, du hade skrivit till försäsongen. Trodde det var till premiären..