fredag 3 juli 2009

Otur

Igår var den årliga sprintermästarresan.
Jag missade lottningen men tydligen hade jag otur och som enda nykterist fick jag köra. Alla i bilen var småfulla vid hyltena.
Min otur höll i sig och spelet gick inte så bra men vi hade tur med vädret och det var trots allt ganska trevligt.

Jag ska inte gnälla. på väg hem träffade vi två hästskötare på McDonalds i ljungby vid 23:45. De skulle hem till Stockholm och den ena skulle köra snabbjobb på solvalla klockan 6:00 och den andra skulle åka på tävlingar i Finland på morgonen. Och hästskötare tjänar så gott som ingenting.

Lutfi Kolgjini vann sprintermästaren överlägset. Jag förstår inte riktigt varför Lutfi är så populär numera. För 5 år sedan var han hatad av så gott som alla.
Hans son Adrian är en dukigt målvakt i MIF som vi nog får se i J18 i år.

Nu vet Halmstads tränare vad han ska göra i allsvenskan. Daniel berättade för honom hur det ska se ut, och som vanligt känner han alla kändisar.

Instep? Bara Daniel kan sätta en på förhand chanslös vinnare till 38ggr pengarna.
Racerstina? Bara en nybörjare som Karin kan sätta en sådan vinnare.
Bertil gnällde om "otur" och "gud finns inte" på hemvägen. Det kan också vara så att du är värdelös på trav.
Övriga var för fulla för att veta hur det gick med spelet.

Det blev sent igår eftersom jag fick lämna av folk i Vaggeryd-Taberg-Jönköping-Skirebo för att sedan åka hem till Taberg, som tur är fanns det bara 2 öl kvar till hemresan så jag fick lugn och ro på hemvägen.

Inga kommentarer: