onsdag 22 juli 2009

Snart dags

18 dagar kvar tills första J20 matchen.
Jag håller med hockeysverige om att det kan bli en mycket rolig säsong.

De flesta räknar med att Mattias Tedenby får sitt genombrott men jag tror att David Ullström kan bli nästan lika bra i år.

Backbristen (HV har bara 6 backar just nu) ser jag bara som positivt. Nichlas Torp kanske får chansen på allvar? Jesper Williamsson och kanske t.o.m. Adam Almqvist får någon träningsmatch?

Jag hoppas också att Simon Önerud får mer speltid. En väldigt allround spelare som också kan producera mål om han får chansen.
Jag köpte ingen matchtröja förra säsongen så i år blir det #26.

Lance Ward är tillbaka!

Det är nästan så att jag ser fram emot att se a-laget lika mycket som J20. Men bara nästan.
Fram till Lucia kommer jag att se 22-28 J20 matcher.

Det finns bara en tråkig sak med den kommande säsongen. Det blir ingen USA resa.
Jag har inte råd. Det är inte lätt att spara ihop 50.000kr varje år. Jag får börja spara till nästa års resa. Då kanske jag kan se 3 f.d. HV spelare.

Inga kommentarer: