tisdag 18 augusti 2009

Ny säsong!

Jag ska inte börja gnälla på laguttagningen än, Davidsson och de gammla rävarna går inte på 100% än.

Det är dock konstigt att alla verkar anse, som Kenta, att det är gammla meriter som gäller.

Om jag skulle göra en dephchart bland våra centrar så här långt ser den ut så här.

1. Ullström
2. Önerud
3. Davidsson
4. Falk

Förhoppningsvis kommer de rutinerade igång efter denna veckan men har de inte visat mer när vi börjar närma oss säsongen så hoppas jag att de bästa spelarna spelar mest. Bland forwards har våra 4 toppforwards inte heller visat något än.

Förra säsongen är slut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hur många matcher har du sett?

Ullström kan jag hålla med om att han vart kanske bästa, men Önerud, nej du

Bama sa...

Jag har bara sett en match, mot FBK och då var Önerud överlägsen Davidsson och Falk både defensivt men framförallt offensivt och fysiskt.

Vem av centrarna var bättre än Önerud i de övriga matcherna?
För om man ser på matchreferaten så nämns knappt Davidsson och Falk medan Önerud ofta är inblandad i farligheter.

Nu menar inte jag att Önerud är en bättre spelare och att han borde få spela i andra femman men hittills har han varit bättre.

Önerud är en perfekt spelare för 4:e kedjan

Anonym sa...

Vad är en dephchart?