fredag 7 augusti 2009

Sista träningen

Ikväll tränade J20 för sista gången inför söndagens träningsmatch borta mot Huddinge.
Målvakten Philip Sjöbring fick en puck i ansiktet och både okbenet och näsan fick en riktig smäll och han är just nu på röntgen. Vi får hoppas att inget är brutet och att han snart är tillbaka.

J20 laget har flera skador efter bara 2 veckors träningar och förutom Philip är Pelle Karlsson, Rasmus Sundgren och Fredrik Lövdahl borta på söndag.

Jag ska åka till Huddinge så det kommer att komma rapporter här på bloggen.
_____________________

J18 spelar denna helgen i Finland och jag letar för fullt för att hitta resultat men min finska är inte den bästa.
_____________________

8 HV71 spelare kom med i smålands tv-puckslag. Om ni vill se några av tv-puckslagen live så spelar Småland, Västergötland, Östergötland, Stockholm och Södermanland kinnarps cupen 29-30 august i Kinnarps arena.
_____________________

Förutom någon timmes arbete imorgon och Huddinge matchen på söndag kommer helgen att ägnas åt läsning. Jag läser inte så mycket böcker längre, jag lyssnar på talböcker hela tiden, men idag fick jag "The Last Coach - a life of Paul "Bear" Bryant".

Den handlar om legendariska "Bear" Bryant som coachade Alabama 1958-1982.
Han vann 6 national championships.
10 conference championships.
323 segrar, 85 förluster
På presskonferansen efter sin sista match frågade pressen vad han skulle göra nu när han gick i pension.
Han svarade: "I´ll probably croak in a week."
28 dagar senare dog han i hjärtinfarkt 69 år gammal.

3 kommentarer:

Anonym sa...

J-18 vann första macthen med 4-3 efter straffar mot Jokerit

Bama sa...

Tack för infon.

Du vet inte hur HV71 såg ut?

Anonym sa...

Dominerade de 2 första perioderna ledde med 3-1 inför sista men slarviga misstag på anfalls blå ledde till 3-3,

Hv j-18 förlorade andra matchen mot IFK Helsingfors med 5-4 men hv gjorde en stark forcering i sista perioden där man gick från 5-1 till 5-4