onsdag 3 december 2008

Inte mycket till match

Många HV spelare var ointresserade och jag förstår dem. Varför ska de bry sig när de flesta fans bara sitter hemma och gnäller. Skäms över att NI inte bryr er istället för att HV spelarna inte bryr sig. Morgondagens match mot Timrå var det enda som betydde något idag och jag tror vi gick skadefria från matchen. Henrik Eriksson utgick men han är inte nära att få spela.

Lite reflektioner från matchen:
Louma var nästan felfri! Vi får hoppas på en ny trend.
Thörnberg tacklade mer än han har gjort under hela elitseriesäsongen tillsammans. Om han fortsätter med det imorgon så kan första kedjan komma igång.
Robin Karlsson var HV´s bästa spelare och helt felfri. Han är HV´s bästa juniorback just nu och Torp borde kolla på Robins enkla spel. Robin Karlsson borde få chansen i elitserien
Förutom att vara en målskytt av klass är André Petersson känd för sina farliga dragningar vid linjerna. Jag trodde inte han skulle göra det i a-laget men jag hade fel.
David Ullström kunde ordna lite offensiv till HV´s 4:e kedja men eftersom 4:e bara får spela 4 min/match är det bättre han utvecklas i borås.
Ni som sågar Bengtsberg efter denna insats vet inte vad ni pratar om. Han var inte bra idag och i går gjorde han sin första svaga match för säsongen och visade att formen inte riktigt är tillbaka efter skadan. Jag har nog sett honom uppemot 50 matcher de senaste 4 åren och han har gjort 3-4 dåliga matcher. Kanske 5 nu efter dagens match men har är fortfarande bland allsvenskans bästa målvakter som 19 åring.

1 kommentar:

Anonym sa...

Trots några mindre lyckade matcher från Nichlas Torp det senaste så kan jag inte sluta att berömma hans inställning. Här viker vi fan inte undan utan vågar stå upp och tar den närmaste vägen framåt. Tänk om fler i laget hade samma inställning.

I övrigt håller jag med dig att Robin Karlsson borde få chansen i elitserien. Som igår när han förlängde anfallet i offensiv zon trots att han såg själv att nu smäller det. Övriga backar hade backat hemåt istället... Inställning som heter duga!