torsdag 25 december 2008

Zlatan=Robinson Robban

Alla verkar anse att Zlatan är årets svenska idrottsperson. Visst är han en målskytt men vad har han egentligen gjort i år?

Inte vunnit något.
11 mål på 25 matcher.
Varit värdelös i landslaget.

Zlatan är precis som Robinson Robban en mediaprodukt.

Min självklara vinnare är Charlotte Kalla.

Det jag kommer att minnas av sportåret 2008 är givetvis HV´s SM-GULD, JVM silvret och Charlotte Kalla´s tour de ski.

Det jobbigaste minnet är när Stefan Ridderwall rånade HV71 J20 på sm-final platsen i den avgörande semifinalen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om jag inte är helt borta så avgjorde väl Zlatan serie-A i sista matchen mot Parma. Jag tycker personligen att Zlatan var bra i EM. Men annars har han inte varit så lysande i landslaget, som du skriver.

Men han har enligt mig växt ut och blivit en komplett spelare under året som gått. Han tillhör för tillfället den absoluta toppen i världens största sport, det är faktiskt ganska stort.

Däremot så borde Zäta vara med i diskussionen.