tisdag 30 oktober 2007

"Äntligen" hemma

Det har varit en jobbig resa men nu är jag hemma i Taberg.

Jag var tvungen att checka ut från hotellet kl 11 och planet gick 18:40 så jag gick på bio i två timmar men var ändå väldigt tidig vid flyplatsen. Som tur är reste jag på en söndag så det var NFL på tv hela dagen. Det var många som skrattade åt mig och min bordsgranne när jag satt och väntade på planet. Jag hade en Ohio state tröja på mig och han hade en med Michigan och det går reklam på tv i usa hur mycket michigan och ohio state fans hatar varandra.

Jag kom med ett tidigare plan till Chicago och spenderade 6 timmar på flygplatsen genom att titta på football och baseball, planet till köpenhamn gick 23:05.

Resan över atlanten gick 40 minuter snabbare än beräknat så jag var framme i Köpenhamn 12:40 måndag förmiddag.

Alla plan till Jönköping är inställda så jag fick flyga till Göteborg i stället. Planet skulle gå 14:10 men efter att ha suttit på planet och väntat en timme var vi tvugna att byta plan efterson GPSén inte fungerade som den skulle. Eftersom planet till Jönköping var inställt hade jag biljett i buisness class så jag fick mat på planet.

Nästa försök skulle ske 17:00. Detta plan blev en halvtimme försenat eftersom de precis hade gjort service på det och pappersarbetet var inte klart.

Strax efter 18 landade jag i Göteborg och det var meningen att jag skulle åka buss till Jönköping. Som tur var hämtade pappa mig på flygplatsen för jag hade inte orkat med en bussresa.

20:30 var jag hemma och 21:00 sov jag.

Inga kommentarer: